Пошук

Кремлівський зростаючий медіаконгломерат

13 Травень 2020

Автори: Наталія Бугайова та Джордж Баррос

Команда ArcUA.org зробила переклад статті за згодою авторів.

Кремлівський зростаючий медіаконгломерат | ARC.UA

Оригінал статті англійською мовою опубліковано на сайті Institute for the Study of War.

Основні висновки: Кремль будує глобальний медіаконгломерат і намагається втягнути країни світу в інформаційний простір Росії. Росія використовує свій інформаційний простір з метою поширення свого впливу у світі, а також маскування агресії та розповсюдження дезінформації проти США та Заходу.

 

Кремль адаптує шляхи розширення свого глобального медіапростору. За два десятиліття при владі, Президент Росії Володимир Путін надав пріоритет зростанню охоплення та нарощуванню впливу російських медіа. Однак, близько 2015 року Кремль розпочав специфічну кампанію, спрямовану на формування партнерських відносин з місцевими ЗМІ по всьому світу, виходячи за рамки простого розширення доступності російських медіа.

За останні 5 років Росія підписала щонайменше 50 договорів про співпрацю з медіа. Більшість цих угод зосереджені на обміні контентом між контрольованими Росією ЗМІ, такими як RT та Sputnik, та місцевими медіа різних країн (див. Додаток). Окремі договори передбачають медіатренінги для журналістів з інших країн. Деякі угоди — це міжурядові договори про співпрацю між Міністерством цифрового розвитку, зв'язку та масових комунікацій Російської Федерації та його закордонними колегами.

Росія переслідує низку цілей за допомогою укладання партнерства з місцевими медіа.

  • Кремль намагається зробити свою глобальну інформаційну мережу більш стійкою та довговічною. Російський інформаційний простір, ймовірно, буде менш вразливим до зусиль, спрямованих на боротьбу з дезінформацією, якщо Кремль одночасно вбудує свої засоби масової інформації в іноземні медіа та забезпечить мережу інституційних зв'язків на урядовому рівні.

  • Кремль також прагне формувати навчання, методи та погляди журналістів у всьому світі, щоб «підходи» та наративи Кремля продовжували існувати, навіть якщо приймаючі уряди виженуть інформаційні агентства, асоційовані з Кремлем. Російські представництва вже провели низку таких тренінгів. Sputnik навіть запустив спеціальний проєкт “Школа молодих журналістів Sputnik” для підготовки журналістів у всьому світі.[1]

  • Кремль також, ймовірно, прагне перетворити RT, Sputnik, Ruptly, TASS та інші підконтрольні ЗМІ в джерела новин, які домінують у всьому світі, щоб конкурувати з такими ресурсами, як Reuters. Кремль робить акцент на підвищенні престижу та визнанні російських медіабрендів. Російські місцеві медіапартнери приписують спільний контент Росії та інколи розміщують логотипи російських ЗМІ у своїх продуктах. Росія також, ймовірно, прагне усунути розмежування між приватними незалежними західними інформаційними агенціями та контрольованими Кремлем російськими інформаційними агенціями, розміщуючи російський контент поруч із контентом із західних ЗМІ.[2]

  • Просування Кремлем угод зі ЗМІ підтримує ширші кампанії Росії щодо розвитку впливу в певних регіонах та країнах. Ці угоди про співпрацю зі ЗМІ часто є інтегрованою складовою білших угод. Існує чітке узгодження між просуванням Росії у Південно-Східній Азії та появою угод про співробітництво зі ЗМІ з Філіппінами, Індонезією та В'єтнамом. Аналогічно, угоди зі ЗМІ африканських країн підтримали поштовх Кремля щодо поширення свого впливу на Африку як складову континентальної кампанії Росії, детально проаналізовану авторами.[3] 

Кремль розпочав кампанію з розвитку партнерських відносин з місцевими ЗМІ по всьому світу одночасно з переглядом доктрини інформаційної безпеки Росії. Кремль переглянув та опублікував свою нову доктрину відповідно у 2015 та 2016 роках.[4] Нова доктрина визначила "зростаючу упередженість щодо Росії у закордонних ЗМІ" та "міжнародні зусилля щодо блокування діяльності російських ЗМІ" серед ключових проблем Росії.[5] Ймовірно, що Кремлем було проведено оцінку, згідно з якою йому потрібно створити глобальний інформаційний простір, що має довготривалі зв'язки з місцевими структурами, та створити медіакоаліції, для досягнення своїх стратегічних цілей щодо відновлення Росії як великої супердержави та покладення краю "гегемонії США". 

Основна стратегічна мета Кремля в інформаційному просторі — сформувати наративи, що стосуються ролі Росії та Заходу у світі, й досягнути прийняття агресивної поведінки Росії. Кремль проводить широкий спектр інформаційних кампаній на підтримку своїх різних цілей, починаючи від нормалізації порушень міжнародних норм і закінчуючи підривом західного режиму санкцій.

Кремль також зазнав низку поразок, і зменшив зусилля впродовж останніх 5 років. Російські зусилля, спрямовані на укладання угод про співпрацю, мають найбільше поширення поза межами Західного світу. Росії вдалось добитися партнерства лише з окремими західними інформаційними ресурсами. Кремль зіштовхнувся зі спротивом, про що свідчать численні інциденти з 2016 по 2020 роки. Естонія змусила РФ закрити офіс агентства Sputnik у січні 2020 року.[6] Латвія ліквідувала 9 каналів, асоційованих з Кремлем, у травні 2019.[8] Телевізійний оператор у Болівії припинив трансляцію RT за період з листопада по грудень 2019 року.[9]  Генеральний директор головного новинного онлайн-видання на Філіппінах під час слухань у сенаті  щодо поширення фейкових новин у січні 2018 року публічно попередив уряд країни щодо небезпеки командирування його працівників на інформаційну підготовку до Росії.[10] Словацьке інформаційне агентство відкликало угоду про партнерство із Sputnik після серйозних протестів серед громадськості у 2016 році.[11]

У пріоритетах Кремля продовжити кампанію з побудови власного інформаційного простору з метою глобального поширення своєї політичної риторики та здобуття прийняття нелегальної поведінки Росії. Росія також може скористатися партнерствами з місцевими медіа для того, щоб приховати джерело походження її дезінформаційних кампаній. Переважна кількість теперішніх медіапартнерів Росії зазначає, що це спільний контент з російськими медіа, оскільки поточний пріоритет Кремля — розбудувати російський медіа-бренд, але ця тенденція може змінитися. Кремль також, ймовірно, збільшить свої зусилля з підготовки журналістів, щоб розвивати міжнародний штаб журналістів для поширення російської риторики та принципів.

Інститут Дослідження Війни опублікує детальний аналіз еволюції методів Кремля в інформаційному просторі у наступному доробку, в якому буде йтися про геополітичні адаптації  Путіна. 

Додаток: Російські угоди про співпрацю зі ЗМІ

2015

Сербія: у грудні 2014 року RT підписала угоду про обмін контентом з сербською радіостанцією Studio B. Studio B почала щоденно транслювати програми RT сербською мовою у січні 2015 року.[12]

Єгипет: у лютому 2015 року Sputnik підписав меморандум про співпрацю щодо обміну інформацією та контентом з єгипетською газетою Al-Ahram. Перекладені історії Sputnik та RT з'являються на цифровому порталі газети Bawaba Al-Ahram поруч із повідомленнями таких інформаційних агентств, як Reuters.[13]

Мексика: у квітні 2015 року медіагрупа «Россия Сегодня» підписала угоду про співпрацю щодо спільного використання контенту іспанською мовою з мексиканським державним інформаційним агентством Notimex.[14]

Камбоджа: у листопаді 2015 року Sputnik підписав угоду про співпрацю щодо спільних проєктів та обміну контентом з національним пресагенством Камбоджі Kampuchea Press.[15]

Індонезія: у грудні 2015 року Радіо Sputnik підписало угоду про обмін контентом з індонезійською медіакомпанією Antara news.[16]

2016

Алжир: у квітні 2016 року Sputnik підписав угоду про співпрацю щодо обміну вмістом та спільними медіапродуктами з пресслужбою Алжиру.[17] "Алжир і Росія працюють разом, щоб створити багатополярний та різноманітний світ", — сказав Олег Осипов, заступник головного редактора медіагрупи "Россия Сегодня", якій належить Sputnik.

Японія: Sputnik повідомив, що у березні 2016 року підписав угоду про проведення спільних проєктів з японським агентством новин Kyodo News[18]. Kyodo News на своєму вебсайті зберігає бібліотеку зображень, які брендовані логотипом Sputnik.[19]

Сирія: у червні 2016 року Sputnik підписав угоду про співпрацю щодо обміну контентом та проведення спільних проєктів із Сирійським арабським інформаційним агентством (САНА).[20]

Ліван: у червні 2016 року Sputnik підписав угоду про співпрацю з ліванським телеканалом Al Mayadeen TV.[21]

Парагвай: у червні 2016 року Sputnik підписав угоду про співпрацю щодо проведення спільних проєктів та обміну контентом з Парагвайським секретаріатом інформації та комунікацій (SICOM). Відповідно до цієї угоди, Sputnik буде обмінюватися інформацією та розробляти спільні проєкти з Парагвайським інформаційним агентством IP, телеканалом Paraguay TV та радіо Nacional del Paraguay.[22]

Єгипет: у серпні 2016 року Sputnik підписав угоду про співпрацю щодо спільного використання контенту та проведення спільних проєктів з єгипетською газетою Akhbar Al-Yom[23].

Італія: у жовтні 2016 року Sputnik підписав угоду про співпрацю щодо спільного використання контенту та спільних проєктів з італійською пресагенцією Askanews[24].

2017

М’янма: у лютому 2017 року Міністерство цифрового розвитку, комунікацій та засобів масової інформації Росії підписало Меморандум порозуміння з Міністерством інформації М'янми. Країни домовилися про співпрацю у сфері ЗМІ.[25]

Південно-Африканська Республіка:  у березні 2017 року Sputnik підписав угоду про спільне використання контенту та спільні проєкти з урядовим інформаційним агентством Південно-Африканської Республіки SAN News.[26]

Туреччина: у березні 2017 року TASS підписав угоду про спільне використання контенту з державним інформаційним агентством Туреччини Anadolu.[27]

Куба: у березні 2017 року Радіо Sputnik підписало угоду про співпрацю щодо спільного радіомовлення з державним інформаційним агентством Куби Prensa Latina.[28]

Китай: у квітні 2017 року Sputnik підписав угоду про співпрацю щодо обміну вмістом із китайським таблоїдом China’s Global Times[29].

Іран: у травні 2017 року Sputnik підписав угоду про співпрацю щодо спільного використання контенту з Агенцією новин Ісламської республіки Іран (IRNA).[30]

Болгарія: у травні 2017 року Sputnik підписав угоду про співпрацю щодо спільного використання контенту та спільних проєктів з болгарською газетою "Стандарт"[31].

В’єтнам: у червні 2017 року Sputnik підписав угоду про співпрацю щодо спільного використання контенту та спільних проєктів з В'єтнамським агентством новин, урядовим інформаційним агентством В'єтнаму.[32]

Монголія: у вересні 2017 року Sputnik підписав угоду про співпрацю щодо спільного використання контенту та спільних проєктів з МОНЦАМЕ, монгольською державною інформаційною агенцією.[33]

Китай: у вересні 2017 року медіагрупа "Россия Сегодня" підписала угоду про співпрацю з Alibaba Group’s Alibaba Culture Communication, спрямовану на "стимулювання інноваційних процесів виробництва та розповсюдження медіаконтенту".[34]

Філіппіни: у листопаді 2017 року Росія та Філіппіни підписали міжурядову угоду про співпрацю зі ЗМІ у рамках ширших домовленостей.[35]

Індонезія: в грудні 2017 року Sputnik підписав  угоду про співпрацю щодо спільного використання контенту з індонезійською газетою JawaPos.com і радіо Republik Indonesia, державною громадською радіомережею. Sputnik забезпечує індонезійські новинні агентства текстовою журналістикою і сегментами радіопередач.[36]

Малайзія: в грудні 2017 року Sputnik підписав угоду про спільне використання контенту, журналістську підтримку та спільні проєкти з національним інформаційним агентством Малайзії  Bernama.[37]

2018

Іран: у січні 2018 року Sputnik підписав угоду про співпрацю щодо спільного використання контенту та спільних проєктів з Іранським агентством новин Mehr.[38]

Іран: у березні 2018 року RT та “Голос Ісламської республіки Іран” (IRIB) підписали Меморандум про порозуміння щодо співпраці ЗМІ, зокрема підготовки персоналу.[39]

ОАЕ: у лютому 2018 року RT підписала меморандум про співпрацю з державним агентством новин ОАЕ Emirates News Agency (WAM) для сприяння обміну інформацією, включаючи новини та телерадіомовлення.[40]

Західний берег річки Йордан та сектор Газа: улютому 2018 року Sputnik та RT підписали договори про співпрацю щодо спільного використання контенту та спільних проєктів з Інформаційним агентством WAFA Палестинської національної адміністрації.[41]

Вірменія: у квітні 2018 року Ruply підписало угоду про співпрацю з розробки відеоконтенту з державним інформаційним агентством ARMENPRESS. Угода про співпрацю має на меті приведення до міжнародних стандартів відеоматеріалів ARMENPRESS з "міжнародними стандартами".[42]

Куба: у червні 2018 року Sputnik підписав угоду про співпрацю щодо обміну контентом, спільних проєктів та журналістських тренінгів з Інститутом радіо і телебачення Куби.[43]

Індія: у вересні 2018 року Sputnik підписав  угоду про співпрацю щодо спільного використання контенту та спільних проєктів з інформаційним агентством India Asian News International (ANI).[44]

Китай: у вересні  2018 року China Media Group підписала угоду про співпрацю щодо спільного використання контенту та спільних проєктів із медіагрупою «Россия Сегодня».[45]

Філіппіни: в листопаді 2018 року Sputnik підписав угоду про співпрацю щодо обміну контентом та обміну журналістами з офіційним агентством новин філіппінського уряду, Філіппінським агентством новин (PNA). Співробітники PNA вирушили до Москви на навчання[46].

Марокко: у грудні 2018 року Sputnik підписав угоду про співпрацю щодо обміну контентом та обміну журналістами з урядовим агентством Марокко Agence Maghreb Arabe Presse (MAP).[47]

2019

Індонезія: у лютому 2019 року Sputnik підписав угоду про співпрацю щодо спільного використання контенту та спільних проєктів з індонезійським вебпорталом новин Sindonews.com.[48]

Пакистан: у лютому 2019 року Sputnik підписав угоду про співпрацю щодо спільного використання контенту з пакистанською газетою The Nation[49].

Уругвай: у лютому 2019 року Sputnik підписав угоду про співпрацю щодо обміну контентом іспанською мовою з національним суспільним мовником Radiodifusión Nacional del Uruguay.[50]

Аргентина: у лютому 2019 року Sputnik підписав угоду про співпрацю щодо спільного використання контенту з Федеральною системою засобів масової інформації та громадського контенту Аргентини[51].

ОАЕ: в березні 2019 року Sputnik підписав Меморандум про порозуміння з Emirates News Agency (WAM), державним інформаційним агентством ОАЕ.[52]

Індія: у травні 2019 року Sputnik підписав угоду про співпрацю щодо обміну вмістом з інформаційним агентством United News of India. Угода має на меті досягнути "справжньої демократизації та усунення упередженості західних медіа у поданні міжнародної інформації".[53]

Республіка Конго: в травні 2019 року російський уряд підписав угоду про двостороннє співробітництво з урядом Республіки Конго. Росія та Республіка Конго планують налагоджувати зв'язки між своїми державними інформаційними агенціями та телерадіомовниками, ділитися медіапрограмами, розробляти спільні проєкти та проводити підготовку журналістів. Росія заявляє, що надасть Конго технічну допомогу для переходу на цифрове телерадіомовлення[54].

Демократична республіка Конго: в травні 2019 року Sputnik підписав угоду про співпрацю щодо спільного використання контенту французькою та англійською мовами та проведення спільних програм з Radio-Television Nationale Congolaise, державним мовником Демократичної Республіки Конго.[55]

Еритрея: у травні 2019 року RT підписала договір з Eri-TV, державним телемовником Еритреї, про тренування кадрів, проведення програм обміну та фінансування державної телевізійної мережі.[56]

Республіка Кот-д'Івуа́р: у серпні 2019 р. Радіо Sputnik підписало угоду про співпрацю щодо обміну контентом французькою мовою з агенцією Кот-д'Івуару Ivoirienne de Presse (AIP).[57]

Китай: у серпні 2019 року Sputnik підписав меморандум про співпрацю щодо спільного використання контенту з одним із головних ЗМІ на півночі Китаю Dongbeiwang (DBW).[58]

М‘янма: у вересні 2019 року Міністерство цифрового розвитку, комунікацій та засобів масової інформації Росії підписало угоду про співпрацю з урядом М'янми. Згідно з угодою, RT та М'янма будуть встановлювати зв'язки між своїми державними інформаційними агентствами, включаючи "Myawaddy", військовий телевізійний канал  М'янми.[59]

Китай: медіагрупа "Россия Сегодня" повідомила, що у вересні 2019 року було підписано угоду про співпрацю з китайською компанією Huawei в галузі технологічного розвитку та розповсюдження медіаконтенту. Huawei надасть медіагрупі свої "новітні технологічні рішення” для сприяння створенню та розповсюдженню медіаконтенту, в тому числі через спеціалізовані мобільні платформи.[60]

Індія: у вересні 2019 року Sputnik та телеканал WION TV, що належить Indian Zee Media Corporation Limited, обмінялися листами про наміри збільшити обсяг спільного використання контенту.[61]

КНДР: у жовтні 2019 року ТАСС підписала угоду про спільне використання контенту та обмін журналістами з Корейським центральним інформаційним агентством (KCNA).[62]

Саудівська Аравія: у жовтні 2019 року медіагрупа "Россия Сегодня" підписала  угоду про співпрацю щодо спільного використання контенту з Міністерством у справах ЗМІ Саудівської Аравії. Згідно з угодою, Саудівська Аравія дасть дозвіл на розміщення офісу Sputnik.[63]

Панама: у жовтні 2019 року Sputnik підписав Меморандум про порозуміння щодо спільного використання контенту з панамською інформаційною агенцією Agencia de Noticias Panamá.[64]

Китай: у жовтні 2019 року Sputnik і китайське державне інформаційне агентство Xinhua підписали угоду про обмін контентом іспанською та арабською мовами.[65]

БРІКС: Sputnik переконав групу БРІКС схвалити план створення єдиної платформи для "перевірки фактів" та "протидії розповсюдженню неправдивої інформації" на 11-му саміті країн БРІКС у листопаді 2019 року.[66]

Відкликані пропозиції

Естонія: 1 січня 2020 року офіс Sputnik в Естонії припинив свою діяльність після того, як приблизно три десятки його співробітників подали у відставку. Співробітники естонського офісу Sputnik заявили, що їх відставка була прямим результатом тиску з боку естонської поліції: "Поліцейсько-прикордонна служба Естонії поставила кожного з нас перед ультиматумом: або ми розриваємо наші трудові договори зі Sputnik, або вони порушують кримінальні справи проти нас". Естонські правоохоронці надіслали в грудні 2019 року офісу Sputnik в Естонії попередження про те, що співробітники можуть зіткнутися з кримінальним переслідуванням через санкції Євросоюзу проти Росії.[67]

Болівія: в грудні 2019 року основний приватний телевізійний оператор Болівії Cotas припинив трансляцію іспанської програми RT в Болівії.[68]

Латвія: в листопаді 2019 року латвійський регулятор зупинив трансляцію дев'яти телеканалів, що належать Юрію Ковальчуку. Ковальчук був внесений до санкційного списку ЄС за підрив суверенітету України.[69]

Литва: в травні 2019 року Литовська державна прикордонна служба депортувала  головного редактора Sputnik в Литві Марата Касема і заборонила йому в’їзд до Литви на п'ять років, стверджуючи, що він становить "загрозу національній безпеці".  В липні 2019 року Вільнюський суд ухвалив рішення про блокування вебсайту Sputnik литовською мовою за неодноразове публікування захищеного контенту без дозволу Литовської комісії радіо і телебачення.[70]

Мексика: у квітні 2019 року Посольство Росії в Мексиці заявило, що медіагрупа "Россия Сегодня" підписала  з мексиканським державним інформаційним агентством Notimex угоду про співпрацю щодо спільного використання контенту іспанською мовою. Посольство відтоді видалило заяву, що потенційно вказує на неуспішність угоди.[71]

Іспанія: у листопаді 2018 рокуІспанія привітала пропозицію Росії створити спільну іспано-російську групу з кібербезпеки для боротьби з дезінформацією.[72] Однак, у відкритих джерелах немає жодної вказівки на те, що група була створена.[73]

Філіппіни: в січні 2018 рокупід час слухання в сенаті Філіппін щодо поширення фейкових новин Генеральний директор провідного новинного онлайн-видання на Філіппінах попередив Управління операцій з питань комунікацій з президентом щодо небезпеки направлення працівників на проходження інформаційної підготовки до Росії.[74] У жовтні 2019 року високопоставлений філіппінський представник комунікацій заявив, що RT пропонувало навчити журналістів філіппінських урядових ЗМІ "різного роду репортажів", розроблених для "покращення та обміну їх найкращими практиками, які відрізняються від західних медіа".[75]

Словаччина: у березні 2017 року Громадське інформаційне агентство Словаччини TASR відмовилося від угоди зі Sputnik про співпрацю щодо спільного використання контенту. Це сталося наступного дня після підписання угоди через негативну реакцію громадськості та словацького уряду.[76]

Аргентина: в червні 2016 року Уряд Аргентини майже вилучив RT з кабельного телебачення. RT успішно уникнув кризи та у липні 2016 року підписав угоду про розширене співробітництво зі ЗМІ Аргентини[77].

Джерела:

[1]“Sputnik School of Young Journalists Enrolls Students from 23 Countries,” Sputnik, October 31, 2017, https://cutt.ly/Kynv55Q 

[2] Matt Robinson, “On Serbian Airwaves, a Battle for Heart of Balkans,” Reuters, May 3, 2017, https://cutt.ly/mynberU; [“The International News Agency ‘Russia Segodnya” and “Al-Ahram’ Foundation Sign a Memorandum of Cooperation,”] Sputnik Arabic, November 2, 2015, https://cutt.ly/Uynbrc0; Nathaniel Greenberg, “Russian Influence Operations Extend into Egypt,” The Conversation, February 12, 2019, https://cutt.ly/iynbtTG; Nathaniel Greenberg, “Russia Opens Digital Interference Front in Libya,” MERIP, October 4, 2019, https://cutt.ly/JynbdF6.

[3] Nataliya Bugayova, Mason Clark, Michaela Walker, Andre Briere, Anthony Yanchuk, and George Barros, “The Kremlin’s Inroads after the Africa Summit,” Institute for the Study of War, November 8, 2019, https://cutt.ly/ZynEwJk; Nataliya Bugayova and Darina Regio, “The Kremlin’s Campaign in Africa: Assessment Update,” Institute for the Study of War, August 2019, https://cutt.ly/QynbfNF.

[4] [““Kommersant” became aware of the provisions of the new “Doctrine of Information Security of the Russian Federation,”] Kommersant, October 9, 2015, https(:)//www.kommersant.ru/doc/2829842;[“Decree of the President of the Russian Federation dated December 05, 2016 No. 646: On Approving the Doctrine of Information Security of the Russian Federation,”] Kremlin, December 5, 2016, https://cutt.ly/qynbhsI.

[5] [“Decree of the President of the Russian Federation dated December 05, 2016 No. 646: On Approving the Doctrine of Information Security of the Russian Federation,”] Kremlin, December 5, 2016, https://cutt.ly/wynbzep.

[6] “Russian News Agency Sputnik Closes Estonia Operations After Employees Quit,” Radio Free Europe / Radio Liberty, January 1, 2020. https://cutt.ly/QynbWWl; [“MIA ‘Rossiya Segodnya’ Answered to the Lawlessness of the Estonian Regime: What Awaits Sputnik Estonia,”] Sputnik Estonia, December 31, 2019, https://cutt.ly/BynbYv1.

[7] Latvian Broadcast Regulator Suspends Nine Russian TV Channels,” Latvian Public Broadcasting, November 20, 2019, https://cutt.ly/DynbOhA.

[8] “Lithuania Expels Chief Editor Of Sputnik’s Local Branch,” Radio Free Europe / Radio Liberty, May 28, 2019, https://cutt.ly/bynbPvE; [“COPYRIGHT INFRINGEMENT DECISION TO BLOCK SPUTNIKNEWS.LT CAME INTO EFFECT IN 2019. JULY 12,”] Lithuanian Radio and Television Commission, July 12, 2019, https://cutt.ly/PynbAck; “Lithuania Arrests Local ‘Sputnik’ Editor-in-Chief, Barring Him from Country for Five Years as ‘National Security Threat,’” Meduza, May 28, 2019, https://cutt.ly/vynbAMr.

[9] [“Russia Rejects Cessation of Signal to RT Station in Bolivia,”] Hoy Tamaulipas, November 28, 2019, https://cutt.ly/2ynbDs3; [“Zakharova Commented on Disabling RT Broadcasting in Bolivia,”] Rossiya Segodnya, November 11, 2019, https://cutt.ly/tynbG6M; “Bolivian TV Operator Shuts Down RT Spanish Broadcasts,” RT, November 27, https://cutt.ly/JynbH3W.

[10] Camille Elemia, “PCOO Warned vs Getting info Dissemination Training from China, Russia,” Rappler, January 30, 2018, https://cutt.ly/DynbKDw.

[11] [“Slovak TASR Canceled Cooperation with an Agency that Propagates pro-Kremlin Propaganda,”] Česká televise, March 30, 2017, https://cutt.ly/3ynbLFB; “TASR Withdraws from Contract with pro-Putin Newswire,” The Slovak Spectator, March 30, 2017, https://cutt.ly/iynbZXY; “TASR Cancels Contract With Sputnik Under Pressure From Authorities,” Sputnik, March 30, 2017, https://cutt.ly/JynbXGz; “Slovak Agency To Cancel Contract With Russia's Sputnik After Uproar,” Radio Free Europe / Radio Liberty, March 30, 2017, https://cutt.ly/BynbVo9; “Sputnik Signs Cooperation Agreement With Slovak News Agency TASR,” Sputnik, March 29, 2017, https://cutt.ly/DynbV3K.

[12] “Russia Today Start Broadcasts from Serbia,” Balkan Insight, January 1, 2015, https://cutt.ly/yynbNcZ; Matt Robinson, “On Serbian Airwaves, a Battle for Heart of Balkans,” Reuters, May 3, 2017, https://cutt.ly/fynbN9N.

[13] Nathaniel Greenberg, “Russian Influence Operations Extend into Egypt,” The Conversation, February 12, 2019, https://cutt.ly/Vynb1jA; Nathaniel Greenberg, “Russia Opens Digital Interference Front in Libya,” MERIP, October 4, 2019, https://cutt.ly/iynb0so.

[14] [“Information on Annual Activities,”] Notimex, April 14, 2016, https://cutt.ly/Dynb2jp; [“News Agencies Rossiya Segodnya and Notimex Sign Cooperation Agreement,”] Sputnik Latin America, April 29, 2015, https://cutt.ly/Xynb9W9.

[15] [“Sputnik Develops Collaboration with Cambodian Media,”] Ria Novosti, November 24, 2015, https://cutt.ly/Mynb3G6.

[16] [“Indonesia’s Leading Media Signs Cooperation Agreement with Sputnik,”] Sputnik, November 17, 2015, https://cutt.ly/synb48Z; Sok Lou, Facebook, November 15, 2015, https://cutt.ly/1ynb86k.

[17] “Sputnik News Agency, Algerie Press Service Sign Cooperation Deal,” Sputnik, April 27, 2016, https://cutt.ly/xynb7Bg; “Moscow Region, Russia, 27th Apr 2016,” Alamy, April 27, 2016, https://cutt.ly/tynb55E.

[18] “Sputnik Starts Cooperation with japan’s Kyodo News Agency,” Sputnik, March 14, 2016, https://cutt.ly/Yynb6M1; [“Sputnik News,”] Kyodo News Imagelink, Accessed January 14, 2020, https://cutt.ly/HynnqFa.

[19] [“Sputnik News,”] Kyodo News Imagelink, Accessed January 14, 2020, https://cutt.ly/2ynnwKc.

[20] “SANA and Sputnik Sign Cooperation Agreement,” SANA, June 6, 2016, https://cutt.ly/yynnrrM.

[21] “Sputnik Expands into Arab Countries,” Sputnik, June 6, 2016, https://cutt.ly/hynnjil.

[22] “Sputnik Increases News Content in Spanish,” Sputnik, June 20, 2016, https://cutt.ly/Xynnj5L.

[23] “Sputnik Expands Cooperation with Egypt,” Sputnik, August 15, 2016, https://cutt.ly/dynnlsE; “Akhbar Al Youm Signs Cooperation Agreement with Sputnik, Editor-in-Chief Says we need ‘Other Aspects of the Truth,’” Enterprise, August 16, 2016, https://cutt.ly/XynnctE.

[24] [“Sputnik Begins Cooperation with Askanews,”] Ria Novosti, October 20, 2016, https://cutt.ly/EynnvBG; [“Askanews Signs Collaboration Agreement with Russian Sputnik,”] Askanews, October 20, 2016, https://cutt.ly/iynnmLT.

[25] “MoU Signed for Collaborative Development of Communication Sector,” Global New Light of Myanmar, February 17, 2017, https://cutt.ly/mynnUfA.

[26] [“Sputnik Strengthens Relations with South African Media,”] Russia Segodnya, March 7, 2015, https://bit.ly/35Tz0tv.

[27] “Russia’s TASS Signs Cooperation Deal with Turkey’s Anadolu News Agency,” RFERL, March 11, 2017, https://cutt.ly/hynnCuL.

[28] [“On the Signing of a Cooperation Agreement Between Sputnik and Prensa Latina Agencies,”] Russian MFA, March 20, 2017, https://cutt.ly/GynnBFB; [“Russian Propaganda Medium Joins Cuban Agency to Expand in Latin America,”] Radio Television Marti, March 21, 2017, https://cutt.ly/synnM3f.

[29] “Global Times Begins Cooperation with Sputnik,” Global Times, April 19, 2017, https://cutt.ly/4ynn8Hi; [“Sputnik Starts Partnership with China’s Global Times Online,”] Ria Novosti, April 19, 2017, https://cutt.ly/Fynn5DP.

[30] “IRNA, Sputnik Sign Cooperation Agreement,” Iran Daily, May 30, 2017, https://cutt.ly/JynmwYj; “Sputnik Connects with Iran,” Sputnik, May 30, 2017, https://cutt.ly/FynmrPN.

[31] [“Sputnik is Expanding its Partnership Network in Eastern Europe,”] RIA, November 5, 2017, https://cutt.ly/Dynmuii; [“RIA Novosti and Standard Signed a Cooperation Agreement,”] Utro, May 12, 2017, https://cutt.ly/Mynmiml; [“I am Honored to Partner with Sputnik,”] Bulgarian Journalist Union, May 15, 2017, https://cutt.ly/NynmpxO.

[32] “Vietnam News Agency Inks Cooperation Deal with Sputnik,” Vietnam News, June 30, 2017, https://cutt.ly/synmflU.

[33] “MONTSAME and Sputnik Expand Their Cooperation,” Montsame, September 21, 2017, https://cutt.ly/YynmjtS; Montsame, Partnering Agencies page, accessed on January 14, 2020, https://cutt.ly/4ynmldb.

[34] [“Russia Today and Alibaba Start Cooperation,”] Rossiya Segodnya, September 6, 2017, https://bit.ly/2LoVJUS; [“Russian Sputnik News Agency and Alibaba Group Sign Strategic Cooperation Memorandum,”] Global News, September 6, 2017, https://cutt.ly/uynmQte.

[35] Pia Ranada, “PH, Russia Sign 8 Agreements, including Extradition Treaty,” Rappler, November 14, 2017, https://cutt.ly/cynmYMp; Camille Elemia, “PCOO Warned vs Getting Info Dissemination Training from China, Russia,” Rappler, January 30, 2018, https://cutt.ly/gynmIwe; [“PH, Russia Communication Offices to Partner in Info Dissemination,”] Interaksyon, May 30, 2017, https://cutt.ly/fynmOUK; “Russia Today International Seminar in Moscow,” Facebook, Embassy of Russia in Nigeria, August 6, 2018, https://cutt.ly/JynmPNR; “Russian Propaganda Arm RT to Train PH Gov’t Media,” Rappler, October 14, 2019, https://cutt.ly/UynmAHN.

[36] [“Indonesian Media will Receive Content from Sputnik,”] Rossiya Segodnya, December 18, 2017, https://bit.ly/2WrrByH; Azer Parrocha, “Sputnik News Agency Eyes Expansion in SE Asia,” Philippine News Agency, November 2, 2018, https://bit.ly/2zwqWTs; Puguh Hariyanto, “Spuntik to Expand Partner Network in Indonesia,” SINDOnews, February 20, 2019, https://bit.ly/2Af5SBc.

[37] “Sputnik is Expanding its Presence South-East Asia,” Rossiya Segodnya, December 17, 2017, https://bit.ly/3fJMgWn; “Bernama Signs MOU with Russia's Sputnik on 'News Exchange',” Malaysiakini, December 17, 2017, https://bit.ly/2T1gZEB; Nikkei Asian Review, “Russia Courts Southeast Asian Partners with Authoritarian Streaks,” January 16, 2018, https://cutt.ly/CynmNYx.

[38] “Sputnik Boosts Media Cooperation with Iran,” Mehr News Agency, January 30, 2018, https://cutt.ly/Hynm9VG.

[39] “IRIB World Service, RT sign MoU to Boost Cooperation,” PressTV, March 12, 2018, https://cutt.ly/Nynm5uw; ‘IRIB World Service, RT sign MoU to Boost Cooperation,” Pars Today, March 12, 2018, https://cutt.ly/dynm63v.

[40] [“RT Channels Signs a Memorandum of Cooperation with Emirates News Agency,”] RT Arabic, February 27, 2018, https://cutt.ly/jynQwrI; “WAM, RT Television Sign MoU,” Emirates News Agency, February 27, 2018, https://cutt.ly/tynQwL0.

[41] “Sputnik Signs Cooperation Agreement With Palestinian WAFA News Agency,” Sputnik, February 14, 2018, https://cutt.ly/3ynQrsE; “WAFA Signs Cooperation Agreements with Russia Today and Sputnik,” Wafa, February 13, 2018, https://cutt.ly/9ynQtzD.

[42] “ARMENPRESS and Ruptly Sign Cooperation Agreement Aimed at Video Content Development,” ArmenPress, April 12, 2018, https://cutt.ly/2ynQySe; [“ArmenPress and Ruptly Sign Cooperation Agreement on Video Content Development,”] ArmenPress, April 12, 2018, https://cutt.ly/WynQufy; [“Ruptly Video Agency and ArmenPress Signed A Cooperation Agreement,”] RT, April 12, 2018, https://cutt.ly/iynQu6V.

[43] [“Sputnik and the Institute of Radio and Television of Cuba Agreed to Cooperate,”] RIA, June 8, 2018, https://cutt.ly/qynQoRd; [“Sputnik and the Cuban Institute of Radio and Television Sign Cooperation Agreement,”] Radio Cubana, June 8, 2018, https://cutt.ly/ZynQpPC.

[44] “Ani, Sputnik Sign Partnership Agreement for News Sharing,” Ani, September 28, 2018, https://cutt.ly/WynQsq8; “Sputnik Signs Partnership Agreement with India’s Leading News Agency,” Sputnik, September 28, 2018, https://cutt.ly/SynQsXU.

[45] CGTN, “China Media Group Signs Cooperation Agreement with Russian News Agency,” Youtube, September 12, 2018, https://cutt.ly/KynQdGv; “China Media Group Signs Cooperation Agreement with Russian News Agency,” CGTN, September 12, 2018, https://cutt.ly/BynQgz2.

[46] Pia Ranada, “PNA to Enter into 'News Exchange' Deal with Russia's Sputnik,” Rappler, November 12, 2018, https://cutt.ly/synQhci; Rappler, “PNA Reportedly Had Training Sessions with Sputnik,” Twitter, November 11, 2018, https://cutt.ly/9ynQh36.

[47] [“Moroccan Agency MAP Became Sputnik’s Partner,”] Rossiya Segodnya, December 17, 2018, https://bit.ly/2WnYDQe; [“Cooperation Agreement between MAP and the Russian News Agency Sputnik,”] Maroc Diplomatique, December 17, 2018, https://cutt.ly/FynQlca.

[48] [“Sputnik is Expanding its Partner Network In Indonesia,”] RIA, February 20, 2019, https://cutt.ly/nynQzR1; Puguh Hariyanto, “Spuntik to Expand Partner Network in Indonesia,” SIDOnews, February 20, 2019, https://cutt.ly/BynQxjy.

[49] “Sputnik Signs 1st Cooperation Agreement With Pakistani Media,” February 25, 2019, Sputnik, https://cutt.ly/LynQvC0; “Sputnik News Agency Partners with the Nation,” Nation, February 25, 2019, https://cutt.ly/MynQbUX.

[50] [“Sputnik is Expanding its Presence in Latin America,”] Rossiya Segodnya, February 8, 2019, https://bit.ly/2xZwjdy; [“Javier Benitez, an Uruguayan on Sputnik,”] Radio Uruguay, January 25, 2019, https://cutt.ly/GynQmUa; [“Radio Sputnik and the Esso Reporter,”] Radio Uruguay, September 8, 2018, https://cutt.ly/QynQQIe.

[51] [“Sputnik Became a Partner of Argentina’s State-Owned Media Association,”] Rossiya Segodnya, February 6, 2019, https://bit.ly/3ctIDld; [“Sputnik Became a Partner of Argentina’s State-Owned Media Association,”] Telam, February 5, 2019, https://cutt.ly/NynQTwd; Agrupación Ciudadana [“Sputnik and Argentinian Media Sign Cooperation Agreement,”] Twitter, February 6, 2019, https://cutt.ly/XynQTCi.

[52] “Sputnik, UAE Official News Agency WAM Sign Memorandum of Understanding,” Sputnik, March 21, 2019, https://cutt.ly/XynQY7m; Hatem Mohamed “WAM, Sputnik Sign MoU on News Exchange,” WAM, March 21, 2019, https://cutt.ly/dynQUKK; WAM English, “WAM and Sputnik Sign a Cooperation Agreement,” Twitter, March 21, 2019, https://cutt.ly/JynQOx5.

[53] [“Sputnik Signed an Partnership Agreement with One of India’s News Agencies,”] RIA, May 7, 2019, https://cutt.ly/QynQSwR; “A New Dawn: Moscow-based Sputnik-UNI Tie Up,” United News of India, May 10, 2019, https://cutt.ly/RynQJ6w.

[54] [“Russia and Congo Agreed to Cooperate in the Area of Mass Communications,”] Russian Ministry of Digital Development, Communications, and Mass Media, May 27, 2019, https://cutt.ly/eynQVtF; Kester Kenn Klomegah, “Congo Seeks Closer Relations with Russia on All Fronts,’” IDN, May 27, 2019, https://cutt.ly/AynQV9g.

[55] [“Sputnik Expands in Africa,”] RIA Novosti, May 23, 2019, https://cutt.ly/bynQNIz; [“DRC: Sputnik News Agency Signs Partnership Agreement with Congolese National Broadcaster,”] Agence Ecofin, May 24, 2019, https://cutt.ly/8ynQMXB.

[56] “Eritrean Television and Russia Today (RT) Sign Cooperation Agreement,” Ministry of Commerce of the People’s Republic of China, May 16, 2019, https://cutt.ly/nynQ0YL; “Eritrean TV (ERi-TV) and Russian Today (RT) Sign Cooperation Agreement,” East Afro, May 14, 2019, https://cutt.ly/rynQ2FE.

[57] [“Sputnik Strengthens its Presence in Africa,”] Rossiya Segodnya, August 12, 2019, https://bit.ly/3btHrgi; [“Côte d'Ivoire / AIP signs a partnership with the Russian press agency Sputnik,”] Agence Ivoirienne De Presse, August 8, 2019, https://bit.ly/3bsKDsF.

[58] [“Sputnik Expands News Exchange With China's Regional Media,”] RIA Novosti, August 14, 2019, https://cutt.ly/7ynQ7d3; [“DBW Signed a Contract with Russia Segodnya International News Agency to Strengthen Exchanges and Cooperation,”] DBW, August 14, 2019, https://cutt.ly/rynQ5kl.

[59] [“Russia and Myanmar Agree on Cooperation in the Field of Information and Communications Technology,”] Russian Ministry of Digital Development, Communications, and Mass Media, September 19, 2019, https://cutt.ly/qynQ6hO; Kang Wan Chern, “Russia Offers to Help Myanmar with Digital Legislation, E-govt,” Myanmar Times, September 19, 2019, https://cutt.ly/TynQ67Z; “Officials from MoTC, MoI, Private Media Meet with Russian Deputy Minister,” The Republic of the Union of Myanmar Ministry of Information, September 19, 2019, https://cutt.ly/TynWq0J.

[60] “Huawei & Russian Media Group Rossiya Segodnya Sign Deal on Strategic Cooperation,” RT, September 4, 2019, https://cutt.ly/mynWe3i.

[61] [“A new partner appeared for Sputnik in India,”] Rossiya Segodnya, September 4, 2019, https://bit.ly/2AemfOr; “WION Ties up With Russian News Agency Sputnik,” DNA India, September 6, 2019, https://cutt.ly/1ynWyak; “India-Russia ties were first cemented by pictures but of another kind: WION Editor-in-Chief Sudhir Chaudhary at Sputnik event,” WION, November 29, 2019, https://cutt.ly/tynWult.

[62] “TASS, KCNA News Agencies Sign New Cooperation Agreement,” TASS, October 8, 2019, https://cutt.ly/qynWiF6; Colin Zwirko, “N. Korea Hopes Russian State Media Helps Fight “Fake News” in DPRK Coverage: TASS,” NK News, October 9, 2019, https://cutt.ly/cynWoFj.

[63] “MIA "Russia Today" will Open a Representative Office in Saudi Arabia,” RIA Novosti, October 14, 2019, https://cutt.ly/gynWaJ2; “Saudi Ministry Signs Media Cooperation Agreement with Russian News Agency,” Arab News, October 15, 2019, https://cutt.ly/uynWsD6; “Saudi Ministry Signs Media Cooperation Ggreement with ‘Sputnik,’” Al Arabiya, October 15, 2019, https://cutt.ly/3ynWpBF.

[64] [“Sputnik Continues to Expand its Partner Network in Latin America,”] Rossiya Segodnya, October 9, 2019, https://cutt.ly/FynWdCE; [“ANPanama and Sputnik Agency of Russia Sign Collaboration Agreement,”] ANPanama, October 10, 2019, https://cutt.ly/mynWgtr; “Russian 'Propaganda Vehicle' Opens Offices in Saudi Arabia,” The New Arab, October 15, 2019, https://cutt.ly/nynWg0x.

[65] “Russia's Sputnik, China's Xinhua Sign Deal on Exchanging Content in Spanish, Arabic,” Sputnik, October 31, 2019, https://cutt.ly/7ynWjkb.

[66] [“Sputnik Continues to Expand its Partner Network in Latin America,”] Rossiya Segodnya, October 9, 2019, https://cutt.ly/iynWkpa; “BRICS Nations' Media Outlets to Adopt Fact-Checking Platform at Suggestion of Sputnik,” Sputnik, November 1, 2019, https://cutt.ly/bynWlqX; Sana Yamin, “BRICS Media to Adopt Fact-Checking Platform at Sputnik’s Suggestion,” ACE News, November 1, 2019, https://cutt.ly/WynWzp0; Janaína Camara da Silveira, “Time for BRICS Media Groups to Strengthen Cooperation,” China Daily, November 1, 2019, https://cutt.ly/DynWxwL.

[67] “Russian News Agency Sputnik Closes Estonia Operations After Employees Quit,” Radio Free Europe / Radio Liberty, January 1, 2020. https://cutt.ly/cynWcuC; [“MIA ‘Rossiya Segodnya’ Answered to the Lawlessness of the Estonian regime: What Awaits Sputnik Estonia,”] Sputnik Estonia, December 31, 2019, https://cutt.ly/tynWvz6.

[68] [“Russia Rejects Cessation of Signal to RT Station in Bolivia,”] Hoy Tamaulipas, November 28, 2019, https://cutt.ly/KynWbCy; [“Zakharova Commented on Disabling RT Broadcasting in Bolivia,”] Rossiya Segodnya, November 11, 2019, https://cutt.ly/5ynWnDW; “Bolivian TV Operator Shuts down RT Spanish Broadcasts,” RT, November 27, https://cutt.ly/vynWmFK.

[69] “Latvian broadcast regulator suspends nine Russian TV channels,” Latvian Public Broadcasting, November 20, 2019, https://cutt.ly/BynWWwm.

[70] “Lithuania Expels Chief Editor Of Sputnik’s Local Branch,” Radio Free Europe / Radio Liberty, May 28, 2019, https://cutt.ly/5ynWW01; [“COPYRIGHT INFRINGEMENT DECISION TO BLOCK SPUTNIKNEWS.LT CAME INTO EFFECT IN 2019. JULY 12,”] Lithuanian Radio and Television Commission, July 12, 2019, https://cutt.ly/fynWEZd; “Lithuania Arrests Local ‘Sputnik’ Editor-in-Chief, Barring Him from Country for Five Years as ‘National Security Threat,’” Meduza, May 28, 2019, https://cutt.ly/zynWRKV.

[71] [“RIA Novosti and Notimex Sign Cooperation Agreement,”] Sputnik, May 11, 2010, https://cutt.ly/vynWYdX; [“MIA Rossiya Segodnya and Notimex Agreed on Cooperation,”] Russian Embassy to Mexico, October 15, 2019, https://cutt.ly/QynWUFZ.

[72] “Spain and Russia agree to Set up Joint Cybersecurity group,” Associated Press, November 6, 2018, https://cutt.ly/bynWS9b.

[73] [“The Russian Ambassador Calls Information about Russian Agents a ‘Fantasy,’”] Notimerica, November 22, 2019, https://cutt.ly/RynWV6z.

[74] Pia Ranada, “Russian Propaganda Arm RT to Train PH Gov't Media,” Rappler, October 14, 2019, https://cutt.ly/oynWM93; Pia Ranada, “PNA to Enter into 'News Exchange' deal with Russia's Sputnik,” Rappler, November 12, 2018, https://cutt.ly/JynW0E0; Camille Elemia, “PCOO Warned vs Getting info Dissemination Training from China, Russia,” Rappler, January 30, 2018, https://cutt.ly/iynW2RQ.

[75] Pia Ranada, “Russian Propaganda Arm RT to Train PH gov't Media,” Rappler, October 14, 2019, https://cutt.ly/aynW9SR.

[76] [“Slovak TASR Canceled Cooperation with an Agency that Propagates pro-Kremlin Propaganda,”] Česká televise, March 30, 2017, https://cutt.ly/VynW38W; “TASR Withdraws from Contract with pro-Putin Newswire,” The Slovak Spectator, March 30, 2017, https://cutt.ly/dynW82M; “TASR Cancels Contract With Sputnik Under Pressure From Authorities,” Sputnik, March 30, 2017, https://cutt.ly/WynW4BA; “Slovak Agency To Cancel Contract With Russia's Sputnik After Uproar,” Radio Free Europe / Radio Liberty, March 30, 2017, https://cutt.ly/GynW7Of; “Sputnik Signs Cooperation Agreement With Slovak News Agency TASR,” Sputnik, March 29, 2017, https://cutt.ly/8ynW5U2.

[77] “Argentina Announces Suspension Of Russia's RT TV Broadcasts,” Radio Free Europe / Radio Liberty, June 11, 2016, https://cutt.ly/ZynW6FZ; “RT, Argentina Reach Broadcasting Agreement, Expand Cooperation,” July 22, 2016, https://cutt.ly/GynEqcW.

Вгору

Читати більше: